Antena 3 CNN Life Adio, cafea! Reţeta clasicei licori de dimineaţă se schimbă radical. Noile componente anunţate de oamenii de ştiinţă

Adio, cafea! Reţeta clasicei licori de dimineaţă se schimbă radical. Noile componente anunţate de oamenii de ştiinţă

Pe măsură ce schimbările climatice amenință producția tradițională de cafea, apare varianta sintetică.

Adio, cafea! Reţeta clasicei licori de dimineaţă se schimbă radical. Noile componente anunţate de oamenii de ştiinţă
Sursa foto: Profimedia
de Alexandra Dima    |    07 Mai 2024   •   06:00

Consumul global de cafea este uriaș, cu două miliarde de cești băute zilnic. Această dependență are un preț mare: defrișări masive, salarii mici pentru fermieri și emisii semnificative de carbon. Pe măsură ce schimbările climatice amenință producția tradițională de cafea, apare cafeaua sintetică.

Cercetările sugerează că aproximativ jumătate din terenurile cele mai potrivite pentru cultivarea cafelei vor deveni improprii pentru acest scop până în 2050, din cauza schimbărilor climatice. În Brazilia, această cifră ajunge la 88%.

Companii mari folosesc biotehnologia și știința alimentară pentru a crea alternative la cafeaua obișnuită, folosind ingrediente diverse, de la năut la deșeuri agricole reciclate, inclusiv sâmburi de curmale, potrivit The Wall Street Journal, citat de Mediafax.

Alte abordări utilizează celule cultivate în laborator din plante de cafea reale.

Una dintre cele mai mari companii alimentare din lume, Cargill, a semnat recent un acord pentru a deveni distribuitorul exclusiv între întreprinderi al produselor fără cacao și fără nuci ale producătorului de cafea fără boabe Voyage Foods.

Dacă aceste companii ajung la un număr suficient de mare de oameni, va fi un caz clasic a ceea ce economiștii și capitaliștii climatici numesc „efectul de substituție”: Pe măsură ce cafeaua tradițională devine mai rară și mai scumpă, consumatorii vor trece la alternative mai ieftine și mai multe.

Iar cafeaua ar putea fi doar începutul. Voyage Foods vinde deja o alternativă Nutella fără nuci și fără cacao. Compania spune că produsul său este comparabil ca preț cu Nutella „adevărată".

Pentru ca oamenii să se convertească de la mărcile pe care le cunosc, trebuie ca schimbarea să nu îi coste nimic, iar înlocuitorul trebuie să aibă un gust bun, spune directorul executiv Adam Maxwell.

„O boabă de cafea verde nu are niciun gust asemănător cu cel al unei cești de cafea pe care o bem și de care ne bucurăm", spune el. „Experiența pe care o avem de la cafea sau de la ciocolată este într-adevăr determinată de procesul folosit pentru a le produce".

×
Subiecte în articol: cafea
Parteneri
Şeful Băncii Naţionale, avertisment pentru Guvern
x close